Image

Business automation software voor onderhoudsbedrijven

 

Bestaat een belangrijk deel van uw activiteiten uit periodieke onderhoudswerkzaamheden, dan bent u hier aan het juiste adres. 

  • Als specialist in bedrijfssoftware voor de onderhoudsbranche biedt Team Solutions een all-in-one oplossing voor het beheer en de automatisatie van al uw bedrijfsprocessen. 
  • Onze cloud oplossing wordt ondersteund door een volwaardige mobiele offline versie, die tevens voorziet in het elektronisch aftekenen van documenten op uw tablet, waardoor een paperless office wel heel dichtbij komt. 
  • De Business Intelligence module combineert de gegevens uit de diverse modules en presenteert u de resultaten in real time in overzichtelijke online dashboards. 
  • Een uitgebreide klantrapportage module en onderaannemers interface vervolledigt onze oplossing.


Business automation software voor installatiebedrijven


Bent u actief in de sectoren centrale verwarming, loodgieterij, elektrotechniek, koeltechniek, beveiliging, sanitair…? De software van Team Solutions optimaliseert uw bedrijfsprocessen.

Als specialist in bedrijfssoftware voor de installatiebranche biedt Team Solutions een all-in-one oplossing voor de automatisatie van servicebedrijven. Onze software is aangepast aan de noden van uw sector.

De uitgebreidheid van deze geïntegreerde mobiele software applicatie in de cloud geeft u een volledig inzicht in uw processen, met een stroomlijning en business intelligence als resultaat.

Business automation software voor facility-bedrijven


Facility Management is voor ons het beheer van alle diensten en middelen ter ondersteuning van de kernactiviteiten van een bedrijf, en dit in de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Bent u actief in de sector Facility Management? De software van Team Solutions optimaliseert uw bedrijfsprocessen.

Als specialist in bedrijfssoftware voor de facilitybranche biedt Team Solutions een all-in-one oplossing voor de automatisatie van servicebedrijven. Onze software is aangepast aan de noden van uw sector.

De uitgebreidheid van deze geïntegreerde mobiele software applicatie in de cloud geeft u een volledig inzicht in uw processen, met een stroomlijning en business intelligence als resultaat.

Main Solution

Het openingsscherm van Optimus geeft een totaaloverzicht van de modules.

De gebruiker kan zelf zijn taal, kleurenschema en dashboardtypes instellen.


Klantenbeheer - Offertes

Met uw Sales/CRM module heeft u volledige controle over uw commerciële processen.


Al uw relevante klanteninformatie op één centraal punt binnen uw organisatie.

  • Het klanten-dashboard geeft u 'actiegerichte' informatie over de actuele status van lopende projecten, gemaakte afspraken en benodigde vervolgstappen.
  • In één oogopslag heeft u inzicht in relevante management informatie waaronder: de omzet per periode, de status van betalingen, het aantal uitstaande offertes en het aantal nieuwe projecten.
  • Overige klantinformatie zijn via buttons eenvoudig benaderbaar, waaronder een overzicht van de gepubliceerde balansen bij de NBB.
  • Geografisch overzicht (Google maps) van alle klantlocaties, waarbinnen verbanden kunnen worden gelegd op basis van de data, inzicht in omzet per regio, aanwezigheid in regio, type klanten per regio.
  • Het systeem geeft de relatie tussen klanten en bedrijven automatisch weer. Leads kunnen hierdoor gericht worden benaderd. Uitbreiding van uw dienstverlening richting aanverwante bedrijven wordt vereenvoudigd.

2.omzetgroei3.kwaliteitsbewaking4.kostenbesparend5.transparantie6.tijdsbesparend


Operations

Centraal in Optimus staan "operaties". Deze vormt het kern van uw organsiatie en van het systeem.


Het effectief afhandelen van storingen confrom de overeengekomen SLA.

  • De storingsmelding kan op vier manieren geregistreerd worden: via mail, telefoon, web-reporting en manueel.
  • De aansturing van de juiste persoon en/of onder-aannemer, voor de eerste-lijn interventie, gebeurt automatisch op basis van vooraf ingestelde regeles.
  • Deze automatische aansturing maakt de tussenkomst en de bijhorende kosten van een call-center overbodig.
  • Daardat techniekers via de mobile applicatie hun uren en materiaalverbruik kunnen ingeven, kan de factuur direct worden klaargezet.
  • Het helpdesk-dashboard geeft medewerkers continue inzicht in de actuele status van meldingen, nog te factureren interventies en de tijdsbesteding van onderaannemers en buitendienstmedewerkers.
  • Binnen Optimus kan tot in detail de geautomatiseerde workflow van de storing (van melding tot afhandeling en facturatie) worden vastgelegd.


2.omzetgroei 3.kwaliteitsbewaking 4.kostenbesparend 5.transparantie 6.tijdsbesparend


Locatie info

Alle relevante informatie per locatie, gestructureerd weergegeven en centraal benaderbaar.


Alle relevante informatie omtrend de gebouwen van uw klanten.

  • Alle specifieke locatie informatie omtrend de indeling van een gebouw (verdiepingen, ruimtes…) en de aanwezige installaties in een overzichtelijke boomstructuur.
  • De link met de overige modules geeft overzichtlijke stuurinformatie per gebouw, waaronder de onderhoudsplanning en -historie, het energieverbruik en de kosten.
  • De ingebouwde GIS/GPS module geeft geografisch inzicht in het aantal klantlocaties per regio en biedt de mogelijkheid om de routing van techniekers te optimaliseren.




5.transparantie6.tijdsbesparend



Aankopen & stock

Het inkoopproces is rechtstreeks gekoppeld aan uw 'operations', zodat aankopen altijd direct herleidbaar zijn naar de vraag.


Volledig beheer en opvolging van uw leveranciers

  • Classificatie van uw leveranciers volgens afgenomen goederen en diensten.
  • De link met de overige modules geeft overzichtlijke stuurinformatie per leverancier met betrekking tot omzet, leveringscondities, kortingen en staffels….


3.kwaliteitsbewaking
5.transparantie6.tijdsbesparend



Office

Deze module is ondersteunend aan de administratieve taken van uw organisatie. Optimus omvat eveneens een geavanceerd Document Management Systeem en maakt het mogelijk nagenoeg geheel 'Paperless' te werken.


Gecentraliseerde opslag van alle relevante documenten, waaronder: foto's, contracten, garantie's, technische schema's, opleverdocumenten,…

  • Alle relevante documentatie direct beschikbaar en gekoppeld aan het juiste dossier/item.
  • Zoekopdrachten ook mogelijk binnen de content van digitale documenten.
1.paperless_office.png
3.kwaliteitsbewaking
5.transparantie6.tijdsbesparend.png




HRM

Alle relevante personeelsgegevens op een rij.

Al uw personeelsgegevens binnen handbereik

  • De adresggegevens, verloning, contractdata, contactgegevens en gevoelige persoonlijke gegevens op één centrale plaats en alleen voor geautoriseerde gebruikers zichtbaar.
  • Centrale registratie van diploma's en kwalificaties.
  • Ook voor het registeren van kandidaten en sollicitanten.
1.paperless_office.png
3.kwaliteitsbewaking
5.transparantie6.tijdsbesparend



Finance

Optimus automatiseert uw facturatie en geeft realtime inzicht in de financiele status van uw bedrijf. 
Optimus kan synchroniseren met bestaande boekhoudpakketten (SAP, Cubic, Venice, …)


Factureer vanuit uw operaties of contracten (periodieke facturatie)

  • De volledig geautomatiseerde koppeling van operations met facturatie, geeft exact inzicht in de voor- en nacalculatie van alle activiteiten.
  • Volledige geautomatiseerde verwerking van periodieke contractfacturatie, inclusief indexatie.
1.paperless_office.png2.omzetgroei3.kwaliteitsbewaking
5.transparantie6.tijdsbesparend



Onderaannemersportaal

Onderaannemers krijgen via het systeem opdrachten en melden deze ook rechtstreeks in het systeem af, waardoor deze ook real-time wordt meegenomen in de managementinformatie van het bedrijf. De klant kan hierdoor direct geinformeerd en gefactureerd worden. De onderaannemer kan vervolgens factureren op basis van de afmelding-informatie.

Mobile Solutions

Optimus wordt ondersteund door een volwaardige mobiele offline versie. Met volwaardig bedoelen wij dat de mobiele applicatie ook offline kan worden gebruikt, en u dus niet afhankelijk bent van een kwalitatieve internetverbinding om full-speed met uw mobiele applicatie te werken.

De mobiele versie voorziet tevens in het elektronisch aftekenen van documenten op uw tablet, waardoor een paperless office wel heel dichtbij komt.

Mobile Solutions is ontwikkeld vanuit de gedachte dat monteurs volledig autonoom over alle informatie moeten kunnen beschikken om hun werk zo optimaal en effcient mogelijk te kunnen werken. Alle functies, van planner tot inkoper en facturatie, beschikken hierdoor eveneens real-time over de voor hun relavante informatie, en dienen dus niet te wachten op het binnenkomen van de papieren werkbon.

Maximale effectiviteit van uw buitendienstmedewerkers.

  • Techniekers en medewerkers op locatie kunnen operationele informatie downloaden, inzien en bewerken via hun laptop of iPad.
  • Mobile Operations is ontwikkeld vanuit de gedachte dat monteurs volledig autonoom over alle informatie moeten kunnen beschikken om hun werk zo optimaal en effcient mogelijk te kunnen werken. Alle functies, van planner tot inkoper en facturatie, beschikken hierdoor eveneens real-time over de voor hun relavante informatie, en dienen dus niet te wachten op het binnenkomen van de papieren werkbon.
  • Mobile Operations omvat alle functionaliteiten omtrent inventarisatie, planning en job-afmelding, voorraadbeheer (en optioneel koelmiddelboekhouding)
1.paperless_office.png
3.kwaliteitsbewaking4.kostenbesparend5.transparantie6.tijdsbesparend


Business Analytics

Verzamelt en combineert de voor u relevante gegevens uit de diverse modules en presenteert de resultaten in realtime in één of meerdere dashboards. Oneindig veel nieuwe inzichten en variaties zijn mogelijk met betrekking tot het scherp krijgen van probleemgebieden, op basis waarvan u uw organsitie op een hoger niveau kan tillen.

Klantenportaal

Uw klanten kunnen online de status van uw operationele activiteiten met betrekking tot hun locaties inzien en niewe interventieaanvragen melden. Doordat het systeem voor uw klanten continue real-time rapportage genereerd, hoeft u hier geen tijd meer aan te besteden. De communicatie met uw klanten wordt hiermee toegespitst op verbetering en uitbreiding van de dienstverlening, in plaats van op lopende incidenten.

Maak kennis met onze software

 

 

Interesse om onze software te verdelen?